пʼятниця, 25 січня 2013 р.

Основні напрямки використання інформаційних технологій у навчальному процесі

          Основні напрямки використання інформаційних технологій у навчальному процесі 
        У педагогічній практиці інформаційними технологіями навчання називають усі технології, які використовують спеціальні технічні інформаційні засоби. Комп’ютерні технології навчання - це процеси підготовки та передачі пізнавальної інформації, засобом здійснення яких є комп’ютер. 
Основною метою впровадження нових інформаційних технологій навчання є підготовка учнів до повноцінної життєдіяльності в умовах інформаційного суспільства. 
Відповідно до мети виділяються такі педагогічні завдання нових інформаційних технологій навчання: 
·          інтенсифікація всіх рівнів навчально-виховного процесу, підвищення його ефективності та якості; 
·          побудова відкритої системи освіти, що забезпечує кожній дитині власний шлях самоосвіти; 
·          системна інтеграція предметних галузей освіти; 
·          розвиток творчого потенціалу учня, його здібностей до комунікативних дій; 
·          розвиток умінь експериментально-дослідницької та пізнавальної діяльності; 
·          формування інформаційної культури учнів. 
Комп’ютер може використовуватися на всіх етапах навчання і виконує при цьому різні функції: вчителя, інструменту пізнання, об’єкту навчання, ігрового середовища. Важливим є те, що нові інформаційні технології навчання дозволяють розв’язувати такі дидактичні завдання: 
·          вивчення явищ і процесів у мікро- та макросвіті, у складних технічних та біологічних системах на основі використання засобів комп’ютерної графіки та комп’ютерного моделювання ; 
·          подача у зручному для вивчення масштабі часу різних хімічних та фізичних процесів, які реально протікають з дуже великою або дуже малою швидкістю. 
Засоби нових інформаційних технологій навчання підрозділяються на апаратні, програмно-методичні та навчально-методичні. 
Педагогічні програмні засоби, які застосовуються у школі діляться на такі види: 
·          навчальні; 
·          контролюючі; 
·          додаткові; 
·          багатофункціональні 
            Пріоритетним напрямом інформатизації в закладах освіти є формування та розвиток освітньо-інформаційного середовища з урахуванням умов функціонування закладу, ресурсів, стану комп’ютеризації. 
           Як показує досвід, орієнтація на використання інформаційно-комп’ютерних технологій вносить певні зміни в процес організації діяльності всіх учасників навчально-виховного процесу. Ці зміни стосуються пізнавальних, комунікативних, й особистісних сфер, трансформують виконавську ланку діяльності та її мотиваційну регуляцію. 
            Сьогодні найбільш реалізованим у практиці в роботи шкіл є фрагментарне використання комп’ютерів у навчально-виховному процесі в рамках традиційної моделі навчання для розв’язання окремих дидактичних завдань. За такого підходу в учителів з’являється можливість поєднання різноманітних традиційних технологій навчання з інформаційними. У цьому разі використання нових інформаційних технологій пов’язане з розв’язанням декількох типів дидактичних завдань: 
·          використання комп’ютерів для виконання обчислювальних операцій та друкування текстів; 
·          комп’ютер та навчальні програми використовуються як носії навчальної інформації; 
·          використання комп’ютера на уроці хімії як засобу наочності; 
·          комп’ютер може виконувати контролюючу функцію; 
·          використання комп’ютерної техніки і телекомунікаційних систем для дослідницької діяльності учнів у позаурочний час. 
         Другий напрямок використання нових інформаційних технологій у навчання пов’язаний із впровадженням навчальних комп’ютерних моделей, імітаційно-моделювальних програм, дистанційного навчання з використанням можливостей Інтернет. Цей напрямок може складатися із таких видів пізнавальної діяльності: імітація експерименту, дослідницька робота за комп’ютером, обчислювальні експерименти, телекомунікаційні навчальні проекти. При цьому з’являється можливість проведення експериментів із візуалізацією результатів на екрані, перевірки і відстоювання учнями певних гіпотез або їх спростування. Процес передачі готових знань замінюється експериментально-дослідницькою діяльністю. Але дані підходи до навчання хімії не завжди узгоджуються з класно-урочною системою навчання. Тому цей напрямок може бути реалізованим для навчання обдарованої молоді в позаурочний час. 
Розглянуті напрямки і види використання нових інформаційних технологій при вивченні хімії пов’язані із залученням різних педагогічних програмних засобів. 

Немає коментарів:

Дописати коментар