Батькам






Дитинство починається з любові 

 Правила, які були прийняті у Міжнародний рік дитини: 

 1. Люби свою дитину. Радій з її присутності, приймай її такою, яка вона є.Не ображай, не принижуй, не підривай її впевненість у собі, не піддавай несправедливому покаранню, не позбавляй своєї довіри, дай привід любити себе.
 2. Охороняй свою дитину. Охороняй її від фізичних та душевних небезпек, навіть, коли треба, жертвуючи висланими інтересами і ризикуючи власним життям.
 3. Будь добрим прикладом для своєї дитини. Прищепи їй повагу до традиційних цінностей, сам живи згідно з ними. Нехай у вашій сім’ї побутують чесність, скромність, гармонія. Порушення батьками подружньої вірності, заздрість, збагачення безпечними засобами, досягнення тієї чи іншої вигоди за допомогою безпринципних зв’язків тощо – все це завтра позначиться на моральному обличчі вашого сина чи доньки.
 4. Грайтеся зі своєю дитиною. Віддавайте дитині стільки часу, скільки необхідно для її розвитку. Багато розмовляйте з нею, не відвертайтеся, коли вона щось говорить. Грайтесь з нею так, як її подобається. Приймайте серйозно її гру, світ її уяви.
 5. Працюйте зі своєю дитиною. Допомагайте дитині, коли вона намагається взяти участь у якійсь справі. Коли підросте, потроху залучайте до праці з людьми і для людей.
 6. Дозволяйте дитині набити життєвого досвіду, нехай навіть безболісного, але самостійного. Дитина визнає тільки ті враження, які пережила самостійно, а надмірна опіка й тепличні умови життя можуть виплекати соціального інваліда.
 7. Привчайте дитину бути слухняною. Спрямовуйте її поведінку так, щоб учинене нею не завдало шкоди ні їй самій, ані будь-кому. Не обминайте моментів, коли вона негарно поводиться у вашій присутності, зауважте і поясніть, чому саме треба чинити так, а не інакше.



Пам’ятки для батьків 

Загальні стратегії, що пропагують позитивну поведінку та подолання труднощів і проблем у поведінці. 

 • По можливості, ігноруйте негативну поведінку дитини та концентруйте увагу на позитивних рисах. Діти потребують уваги. Визначаючи позитивні риси в дітях, Ви мотивуєте їх поводити себе так якомога частіше.
 • Мотивуйте позитивну поведінку нагородами. Це можуть бути лише Ваша увага або доброзичливі слова. 
• Критикуйте поведінку, а не людину. Наприклад: "Битися не можна, тому що...", а не "ти поганий, тому що вступаєш у бійки". 
• Створюйте можливості для навчання. Наприклад; "Ти розбив чашку. Будь-ласка, не неси наступного разу стільки чашок, адже ти бачиш, що їх легко розбити". Спонукайте дитину зрозуміти, що вона може помилятися, і це не становить загрози для Ваших стосунків із нею, вони не припиняться з причин того, що сталося. 
• Будьте твердими. Діти потребують почуватися в безпеці; частково ця безпека створюється знанням "правил". 
• Запобігайте конфліктної ситуації ще до того, як вона загострилася. Краще запобігти конфлікту, аніж вирішувати його. 
• Чітко наголошуйте, чого Ви очікуєте від поведінки дитини та що станеться, якщо вона щось зробить не так. Не думайте, що діти уявляють, чого Ви хочете від них, а відтак чітко пояснюйте, "що саме" ви хочете, щоб вони зробили. Наприклад, не кажіть "не робіть безлад", а поясніть, що саме з того, що вони виконують, Ви називаєте безладом. 
• Використовуйте позитивне мовлення. Наприклад: замість "Не став туди чашку" скажіть "Постав чашку на стіл, а не на тумбочку". Таке спілкування дозволяє дитині взаємодіяти у позитивному середовищі, що підвищує її самооцінку. 
• Будьте справедливими і надавайте дітям можливість розповідати свої історії. Діти часто відчувають себе жертвами і безсилими, вони повинні впевнитися в можливості стосунків із людьми, які їх не експлуатують.
 •Вмотивовуйте позитивну поведінку дітей позитивними словами. Помічайте речі, які діти виконують добре. Позитивна реакція на сильні сторони дитини підвищує її самооцінку. 
•Дозволяйте дитині брати на себе відповідальність за благополуччя інших. Це підвищує значимість досягнень дитини та ЇЇ самооцінку. 
• Підвищуйте почуття самоконтролю у дитини. Робіть це через надання їй можливості вибирати та приймати рішення, хоча не завжди доречно залишати за дитиною останнє слово. Це підвищує почуття дитини про відповідальність за своє життя та зменшує почуття безпомічності та вразливості. У такий спосіб дитина зрозуміє, що вона може отримати те, що потрібно, без "загравань". 
•Слухайте дитину та співчувайте її почуттям / думкам, які дитина висловлює (або які, на Вашу думку, вона переживає), навіть якщо Ви не згодні з ними. Це дозволяє дитині зрозуміти, що Ви цікавитеся її життям, що Ви справедливі, що їй не потрібно "загравати", щоб бути почутою або отримати те, чого вона прагне. 
• Приблизьте дитину до себе, виведіть її з небезпечної ситуації. Хоча відсторонення від дитини на певний час може мати позитивний вплив, однією з проблем використання цього методу є те, що ним можна збільшити відчуття ізольованості та відторгнення дитини. Краще приблизити дитину до себе, аніж відштовхнути її, виводячи з небезпечної ситуації. Наприклад, якщо виникла бійка, краще запропонувати дитині піти разом з Вами, аніж відсилати її за чимось. 
• Не перебільшуйте з покараннями. Запитайте себе (тільки чесно!), якби Ви були дитиною, чи здалося б Вам таке покарання справедливим?
 • Виходьте із складних ситуацій за допомогою гумору. Проте жарти не повинні доходити до висміювання або приниження дитини. 
• Вибачайтеся. Якщо Ви помилилися, якщо це доречно, то поясніть, чому Ви повелися саме так. Це показує дитині, що помилятися - - це нормально, але також і те, що на помилках потрібно вчитися. Така поведінка сприятиме встановленню довіри і поваги. 

ПАМ'ЯТАЙТЕ! Ви — доросла людина! Не втрачайте терпіння!


7 правил по збору портфеля 

Нова канцелярія вже давно куплена і чекає своєї години. Збираючи дитину перший раз в перший клас, хочеться покласти в портфель всі канцелярські багатства. Не поспішайте. Необхідний вміст портфеля вчитель зазвичай озвучує на перших батьківських зборах. А ваше завдання - навчити дитину правильно збирати портфель. 

Правило 1: дитина повинна самостійно збирати - розбирати портфель. Щоб добре орієнтуватися у власному портфелі, дитина повинна збирати - розбирати його самостійно. Інакше, замість того щоб слухати вчителя, він велику частину уроку шукатиме в портфелі необхідні речі. Навіть якщо в портфелі всього одне відділення (хоча в більшості сучасних ранців їх як мінімум три), дитині буде потрібно не меншого 10-15 хвилин, щоб знайти потрібну річ в незнайомих надрах портфеля. 

Правило 2: портфель треба збирати щодня. Щодня в портфелі скупчується безліч непотрібних папірців, крихт і всіляких «цінних», але абсолютно непотрібних в школі речей. Стежите, щоб дитина щодня виймала з портфеля весь вміст, викидав сміття і складав назад в портфель тільки необхідні речі. 

Правило 3: нічого зайвого. Завдання батьків - стежити, щоб дитина не носила з собою зайвої тяжкості. По санітарних нормах, що діють, більше трьох кілограмів піднімати перво- классникам не рекомендується. Окрім покладених за програмою 2-3 підручників і 2-3 зошитів, в ранці першоклашки обов’язково лежатимуть пенал з ручками і олівцями, щоденник, рахункові палички, підставка для книг і сніданок. В результаті набирається якраз близько трьох кілограмів. Перший час батькам доведеться контролювати, що дитина кладе в портфель, а потім він буде це робити самостійно. 

Правило 4: гігієнічне приладдя. Навіть у платних школах туалетний папір часто відсутній, не кажучи вже про муніципальні заклади. Тому в портфелі завжди повинні лежати невеликий рулон туалетного паперу і упаковка вологих серветок. Якщо дитина соромиться діставати в школі туалетний папір, покладете її в непрозорий пакет. 

Правило 5: окремі контейнери для їжі. Практично у всіх школах дітям недостатньо стандартних шкільних сніданків і батьків просять давати дитині з собою додатковий сніданок - декілька бутербродів, сік і печиво. Незалежно від того, яку їжу ви даватимете дитині, для неї потрібні спеціальні контейнери з кришкою, що щільно закривається. Часто батьки упаковують їжу у фольгу або в поліетиленові пакети. Але упакована таким чином їжа може розкришитися. До того ж, якщо носити її без контейнера, весь вміст портфеля пропахет їжею. Поясните дитині, що, перекусивши, він повинен всі обгортки і порожні пакети покласти назад в контейнер і щільно закрити його. 

Правило 6: іграшки залишаються удома. Іграшкам в портфелі робити нічого. Якщо дитина дуже наполягає, домовитеся, що він діставатиме іграшки з портфеля тільки на зміні, а перед початком уроку знову прибере їх в портфель. Можна, наприклад, укласти угоду, що при першій скарзі вчителя з приводу ігор на уроках - іграшки залишаються удома. 

Правило 7: мінімум дорогих речей. Питання, давати чи ні дитині в школу мобільний телефон, до цих пір залишається спірним. Мобільний телефон (і інші дорогі речі) не є предметами першої необхідності. У більшості шкіл у вестибюлях встановлені безкоштовні телефони- автомати. В крайньому випадку дитина може подзвонити з канцелярії або з пункту охорони. Якщо ви все-таки вважаєте, що телефон йому необхідний, поясните йому, що на час уроків необхідно відключати звук і прибирати телефон в портфель. Крім того, необхідно пам’ятати, що телефон може загубитися або бути вкраденим. Це відноситься і до наручного годинника, який діти часто знімають на фізкультурі і забувають надіти.









•Немає нездібних – є ті, хто опановує по-іншому!
•Немає імпульсивних – є безпосередні!
 •Немає агресивних – є напористі!
•Немає повільних — є розважливі!
•Немає ледачих — є розслаблені!
•Немає боязких — є обережні!
•Немає гіперактивних — є енергійні!
•Немає незрілих — є ті, які розквітають пізно!
•Немає дратівливих — є чутливі!
•Немає впертих — є наполегливі!





Дитячі заповіді для мам, тат, бабусь та дідусів 


1.Шановні батьки, пам'ятайте, що Ви самі запросили мене у свою родину. Колись я залишу батьківську оселю, але до того часу навчіть мене, будь ласка, мистецтва стати і бути людиною. 
2.У моїх очах світ має інший вигляд, ніж у Ваших. Прошу Вас, поясніть мені, що, коли, чому кожен із нас у ньому має робити. 
3.Мої ручки ще маленькі — не очікуйте від мене досконалості, коли я стелю ліжко, малюю пишу або кидаю м'яча. 
4.Мої почуття ще недозрілі — прошу, будьте чутливими до моїх потреб. Не на- рікайте на мене цілий день. 
5.Щоб розвиватись, мені потрібне Ваше заохочення, а не тиск. Лагідно кри- тикуйте і оцінюйте, але не мене, а лише мої вчинки. 
6.Дайте мені трохи самостійності, дозвольте робити помилки, щоб я на по- милках вчився. Тоді я зможу самостійно приймати рішення у дорослому житті. 
7.Прошу, не робіть усього за мене, бо я виросту переконаним у своїй спромож- ності виконувати завдання згідно з Вашим очікуванням. 
8.Я вчуся у Вас усього: слів, інтонації голосу, манери рухатись. Ваші слова, по чуття і вчинки повертатимуться до Вас через мене. Так справедливо влаштувала природа зв'язок між поколіннями. Тому навчіть мене, будь ласка, кращого. Пам'ятайте, що ми разом невипадково: ми маємо допомагати один одному в цьому безмежному світі. 
9.Я хочу відчувати Вашу любов, хочу, щоб Ви частіше брали мене на руки, при гортали, цілували. Але будьте уважні, щоб Ваша любов не перетворилася на милиці, які заважають мені робити самостійні кроки. 

Любі мої, я вас дуже, дуже люблю!!! Покажіть мені, що ви любите мене теж.







  • Здорова дитина: рідко хворіє, не дратівлива, не має проблем із засинанням, не має запорогових страхів, мовлення розвинене адекватно вікові. 
  • Фізично розвинена дитина: упевнена в побуті, самообслуговуванні, розвинені основні рухи (ходьба, біг, стрибки, лазіння), любить спорт (ковзани, лижі, теніс...), тримає рівновагу, розвинена дрібна моторика рук. 
  • Соціальне й особистісно розвинена дитина: комунікабельна, уміє жити і гратися в колективі однолітків, керує своєю поведінкою, без труднощів адаптується до незнайомих дорослих і нового оточення, прагне позитивних взаємин і власного успіху, розрізняє погані і гарні вчинки. 
  • Організована дитина: уміє планувати й доводить до кінця свою справу, оцінює н якість, самостійно знаходить помилки та виправляє їх, без вередування долає невдачі й труднощі, які виникають. 
  • Освічена дитина: спостережлива, активна в пізнанні нового, має певний запас знань про свою родину, навколишній світ, природу, любить слухати читання дорослих, робить логічні висновки, уміє міркувати, має достатній словниковий запас, диференціює різні фігури, літери, цифри, змальовує, копіює і домальовує їх. 

Дитина вчиться у життя. 

Якщо до дитини ставляться ворожо, вона вчиться битися. 
Якщо дитину висміюють, вона вчиться бути сором’язливою. 
Якщо дитину соромлять, вона вчиться почувати себе винною. 
Якщо дитина змушена виявляти терпимість, вона вчиться терпіння. 
Якщо дитину заохочують, вона вчиться впевненості в собі. 
Якщо дитину хвалять, вона вчиться вдячності. 
Якщо до дитини ставляться чесно, вона вчиться справедливості. 
Якщо дитина росте в безпеці, вона вчиться довіряти. 
Якщо до дитини ставляться схвально, вона вчиться любити себе. 
Якщо дитина живе в атмосфері визнання і дружби, вона вчиться знаходити любов.

Як вивчити таблицю множення без проблем


Кожній дитині потрібен свій підхід, своя найбільш ефективна методика вивчення таблиці множення. У цій статті будуть розібрані кілька основних прийомів і способів вивчення.

Це важливо! У першу чергу слід роз'яснити дитині суть дії множення. Як правило, діти, що починають вчити таблицю множення вже мають поняття про елементарні арифметичні дії, типу додавання і віднімання. Саме ці знання дитини допоможуть вам пояснити принцип множення: 2 помножити на 3 означає скласти 3 рази число 2, тобто 2 + 2 + 2. Дитина повинна добре це усвідомлювати, щоб надалі уникнути багатьох труднощів і нерозуміння у вивченні таблиці множення. 

Вчимо таблицю множення граючись

У будь-якому навіть рутинному процесі, яким є і вправи для вивчення таблиці множення, повинен обов'язково бути присутнім елемент гри, він необхідний для дітей! Навчання із залученням ігрових прийомів змусить дитину вникнути в завдання, по-справжньому зацікавитися множенням і забути про небажання вчитися. Одне з головних правил запам'ятовування говорить: цікаве запам'ятовується краще і швидше. Якщо ви зможете пробудити інтерес дитини до множення, ви вже зробите половину справи!

Гра таблиця множення (картки)

Однією з популярних ігор вивчення таблиці множення, є гра в картки. 
Суть цієї ігрової таблиці множення полягає в тому, що дитина у випадковому порядку витягує картку зі стопки і бачить на кожній картці приклад множення без відповіді (наприклад, 7x7 =? Або 3x8 =?). Якщо вона дає правильну відповідь, то картка «виходить з гри», а якщо відповідь невірна, то картка повертається вниз стопки, і може бути витягнута знову.
 tablicya_mnozhennya3.jpg (90.6 Kb)
Гра продовжується до тих пір, поки не закінчаться всі картки, тобто поки дитина не дасть правильну відповідь на всі приклади. Коли карток залишається мало, як правило, це важкі приклади, які дитина вже намагалася вирішити, то шляхом повторення вони досить легко запам'ятовуються, особливо коли в процесі гри у дитини з'являється азарт.

Цю гру іноді називають «тренажер таблиці множення»

Весь ігровий процес можна проводити етапами, залежно від вчиненого матеріалу. Наприклад, можна почати свій імпровізований урок з карток «таблиці множення на 2», а потім розбавляти їх новими вивченими прикладами. Варіантів гри безліч, в чому ви можете переконатися самі.

Крім того, внести елемент гри у вивчення таблиці множення ви зможете, використовуючи всілякі програми, онлайн-ігри, спеціальні звукові плакати та багато іншого, що без проблем можна знайти в інтернеті. Але гра «картки для запам'ятовування таблиці множення» є найбільш простим і ефективним способом вивчити піфагорову таблицю.

Вивчення таблиці множення: з чого почати?

Якщо ви тільки починаєте навчати свого малюка навичкам множення, то можна порекомендувати вам спробувати наступні прийоми (пройти наступні етапи).
Відразу поясніть дитині найбільш прості і тривіальні приклади з таблиці множення, які вона зможе вирішити без будь-яких проблем. Дитина може злякатися самого вигляду таблиці множення. Ви відразу повинні дати їй відчути, що не все так складно. І вже частину таблиці він може вирішити самостійно:
  1. Множення на 1 завжди дає те ж саме число, яке ми множили на 1.
    Наприклад, 1 * 1 = 1, 2 * 1 = 2, 3 * 1 = 3, і навіть мільйон на 1 дорівнює мільйон.
  2. Множення на 10, це те ж саме, що просто приписати нулик до числа.
    Скільки буде 2 * 10? Правильно, 2 з ноликом, тобто 20.
  3. Вивчивши таблицю множення на 1 і на 10, дитина повинна зрозуміти, що вона тепер знає повністю крайні стовпці і рядки таблиці множення.
4. Таблиця множення на 2 зазвичай дається дітям досить легко.
Множення на 2 рівнозначно простому додаванню двох однакових чисел. Якщо ви вчите свою дитину таблиці множення, то, швидше за все, вона вже вміє складати невеликі числа і з множенням на два впорається без проблем.

5. Зміна множників.

Іншим важливим правилом множення, яке зазвичай зрозумілий дорослому, але не завжди зрозумілий дитині є переставний закон множення. Простіше кажучи: від перестановки множників добуток не змінюється. Іншими словами, вивчити таблицю множення легше, знаючи що: 2 * 3 - це те ж саме, що 3 * 2.
    Погодьтеся, виглядає вже непогано. Дайте зрозуміти вашій дитині, що таблиця множення не така вже й складна і велика.

    Цілеспрямоване запам'ятовування

    Після того, як ваша дитина освоїла найпростіші значення таблиці множення, можна приступати до більш складних множників. Тут важливо використовувати і елементи гри, і багато інших корисних прийомів запам'ятовування: асоціації, повторення, ділення на частини, завдання для перевірки, застосування на практиці.

    Краще йти по порядку, і не намагатися вивчити все відразу. Почати краще з квадратів і множення на 3 і 4, поступово переходячи до решти чисел.

    Квадрати чисел

    Квадратом числа називається множення цього числа на самого себе. У таблиці множення є всього 10 квадратів, які потрібно запам'ятати. Квадрати до прикладу «шість на шість - тридцять шість» зазвичай запам'ятовуються на ура, і наступні 3 квадрати зазвичай теж не викликають особливих труднощів. А 10 на 10 - буде сто, це ми вже проходили раніше на попередніх уроках.

    Таблиця множення на 3

    Саме на цьому етапі можуть виникнути перші складності. Якщо так сталося, що дитина не може запам'ятати якісь значення, то саме час почати використовувати картки. А якщо це не допомагає, і ви знаєте, що у вашої дитини гуманітарний склад розуму, то можете спробувати спеціальні вірші для запам'ятовування таблиці множення.

    Таблиця множення на 4

    Тут також можете використовувати картки і вірші. Крім того, дайте дитині зрозуміти, що множення на чотири - це те ж саме, що і множення на 2 і ще раз на 2. 

    Таблиця множення на 5

    Множення на п'ять зазвичай дається просто. Інтуїтивно дитині стає зрозуміло, що всі значення цього множення розташовані через 5 один від одного і закінчуються або на 5, або на 0. Всі парні числа, помножені на 5, завжди закінчуються на нуль, а непарні - закінчуються на 5.

    Таблиця множення на 6, 7, 8 і 9

    Є певна особливість вивчення складних прикладів з таблиці множення. Якщо дитина вивчила квадрати, а також таблицю множення до 5, то насправді їй залишилося вивчити зовсім небагато, тому що інші приклади вона вже знає. Це добре видно на цій таблиці множення, де кольорами виділені комірки, вже освоєні дитиною до даного моменту.

    Складні приклади таблиці множення

    У підсумку, залишилися всього шість прикладів, які і є найскладнішими та на які варто звернути пильну увагу.
    6x7 = 42
    6x8 = 48
    6x9 = 54
    7x8 = 56
    7x9 = 63
    8x9 = 72
    Для запам'ятовування цих виразів таблиці множення краще використовувати гру в картки, щоб довести відповіді до автоматизму. Найефективніше використовувати 12 карток (із зміною місць множників). Як показує практика, у школярів, а часто і у дорослих, саме з цими шістьма множниками часто бувають деякі проблеми.

    Також добре буде роздрукувати табличку множення і дозволяти дитині підглядати в неї, виконуючи приклади. Адже пам'ять у різних дітей різна - в когось більше розвинута зорова, а хтось краще сприймає на слух. 


    Комусь із дітей може сподобатись ось така табличка. Наприклад, в кого краще розвивається просторова уява і абстрактне мислення.

    От і все! Всього за кілька уроків вся таблиця множення може бути легко і швидко вивчена!

    2 коментарі: